0

Så här handlar du

Välkommen till oss på ZannaZ 

Här kommer lite vägledning och tips att tänka på.

Vi börjar med det viktigaste...

Kontrollera att du lämnat korrekta kontaktuppgifter!
Vi har tyvärr ingen möjlighet att dirigera om paket som är skickade (även om kundtjänst på DHL av någon konstig anledning säger det)? 
utan det kommer att levereras ut till det utlämningställe som är kopplat till det postnummerområde du angett vid beställningen.
Kolla även att mobilnummer är rätt, annars får du ju inte någon avisering om att ditt paket finns att hämta. 

Har du handlat av oss tidigare så loggar du bara in så är alla dina uppgifter för i fyllda (kontrollera gärna så dom är aktuella)
Har du glömt lösenordet så är det bara att trycka på"glömt lösenord" så får du ett nytt.

Kommer det upp att din mail adress redan är registrerad," försök med en annan adress", så har du redan registrerat din mail sedan tidigare, sådant är lätt att glömma, men då är det bara att välja "Logga in" och be om ett nytt lösenord.

Tyger 
Alla tyger säljs i dm och minsta mängden är 5 alltså 0.5 meter
Vill du ha 140 cm skriver du 14.
Priset som anges är alltså decimeterpris, så kostar ett tyg 16.90 så är det 169kr/m

Ibland kan minsta kvantitet på kampanjevaror vara 10= 1 meter.
Vi har ingen möjlighet att dela de tygstycken du köper.

Vi försöker alltid att återge färger på ett korrekt sätt, men Du informeras härmed om att färger och nyanser kan skilja sig åt mellan bild och verklighet, och kan inte föreligga för en reklamation.
Nu för tiden levereras de flesta tyger vikta med rätsidan ut, det kan därför ibland förekoma en makering i tygets vikning, och detta förelägger inte skäl för reklamation.
En god regel är att aldrig lägga mönsterdelarna mot vikt tygkant utan vika om det.
även om du inte ser någon makering kan det synas efter tvätt, pga att fibrerna kan ha brutits av vikingen.

Tänk även på att lägga till krympmån då vissa tyger kan krympa 3-8%, kan även skilja lite beroende på tvättmaskin.

Matchande produkter.
När du valt ett tyg och lagt det i kundvagnen kommer oftast ett matchande val att visa sig, t.ex matchande tråd, matchande mudd ect.
När du väljer matchande mudd eller matchande enfärgad går det bra att skriva i meddelande rutan när du kommer till kassan om det är någon speciell färg i tyget du vill vi ska matcha.
Ibland är det ju många olika färger i tyget och då kan det vara bra att veta vilken färg du helst vi ska matcha ihop det med.
Däremot kan vi välja att matcha med annan färg om vi inte har någon som vi tycker passar i den färg du önskat, ibland kan det även innebära att vi matchar med svart eller vit. Vill du absolut inte ha svart eller vit mudd går det även bra att meddela detta, då stryker vi mudden helt i beställningen istället.

Ej komplett order
Du har också möjlighet att meddela att du inte vill ha din order om något tyg/produkt inte skulle finnas i lager, även om vi i möjligaste mån försöker meddela dig när det händer så är det inte alltid vi hinner eller att vi inte får kontakt med dig och då är det jättebra om du redan meddelat dina önskningar.

Även om vi jobbar hårt på att vårt lagersaldo ska stämma kan vi tyvärr inte förhindra att tygfel och felklipp kan ställa till det.
Ibland kan även försenade leveranser från våra leverantörer spöka, och för att du inte ska behöva vänta för länge på din order kan en produkt tas bort.

Restnoteringar
I allmänhet restnoterar vi inget på din order, utan det går bra att beställa om i stället.

Bevaka produkt
Ibland får vi frågan varför produkter som inte finns i lager visas.
Om vi tror att vi får in produkten inom rimlig tid, har du möjlighet att bevaka den och får då ett mail när det åter finns i lager igen. Är du inloggad på sidan så är din mailadress redan i fylld annars skriver du bara in din mailadress i rutan och trycker ”bevaka” så får du ett mail så fort den är i lager igen.

Orderbekräftelse
När du gjort en beställning från oss får du alltid direkt en orderbekräftelse, kommer det ingen så ta en liten titt i din skräpkorg? så den inte hamnat där, sådant kan ju hända.
Skulle något gå fel och du råkar göra en likadan beställning till så behöver du inte oroa dig, då tar vi kontakt och ser till så du inte får dubbelt.

Under behandling
Detta meddelandet får du när vi tagit i mot din order och börjar hantera den.
Alla order hanteras i turordning, bra att veta då det ibland är begränsad tillgång på en vara och ett fel i lagerstatusen kan ställa till det.

Levererad
När du får detta meddelandet så betyder det att det är levererat ut från oss, INTE att du fått paketet och hämtat ut det.
I det meddelandet är det ett sändningsnummer du kan spåra ditt paket i appen ”Dina Paket” som finns att ladda ner till din telefon.

                                          Ladda ner här.                         Ladda ner här.

                                              iPhone                                  Android 

                                                                  

FRAKTER
DHL-Vi leverera i huvudsak med DHL till din närmaste utlämningställe, vi har en enhetsfrakt på 69kr på ordervärde under 1000kr, alla ordrar över 1000kr levereras fraktfritt.
Alla våra symaskiner levereras fraktfritt
Posten - Brev ej spårbart. Ett fraktsätt som är perfekt när du bara behöver något litet och inte allt för värdefullt. Höjden får då ej överstiga 3 cm och ej väga över 100gr.
Något att tänka på är att vi upplever att posten blivit mycket mer restriktiva gälland vikt och mått, vilket har medfört betydande kostnader för våra kunder som fått hög eftertaxering från posten.
Har du valt att betala med Klarna så ändrar vi din fraktmetod om vi befarar att du kan få eftertaxering.Har du betalt med swisch går det bra att swischa 40kr till 123 128 65 66 och märk betalningen med ordernummer.

Utlämningställe
Om du vill ha ditt paket till ett speciellt DHL utlämningsställe går det bra att skriva postnumret som det önskade DHL utlämningsstället har i meddelanderutan när du kommit till kassan.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att dirigera om paket som är skickade (även om kundtjänst på DHL av någon konstig anledning säger det)
utan det kommer att levereras ut till det postnummerområde du angett vid beställningen.

Om du lämnat fel uppgifter så är den enda möjligheten i nu läget är att vänta in att ordern går i retur till oss och att vi sedan skickar den till det utlämningställe du önskar.
Men det är ju ett tidsödande sätt och tyvärr medför det även en extra kostnad för dig.
Kolla även att mobilnummer är rätt, annars får du ju inte någon avisering om att ditt paket finns att hämta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Läs mer

Visa fler